€6403,- voor Otuke!

6 november 2023

Op vrijdag 6 oktober kwamen we als school in actie voor stichting Otuke. Op die dag hebben we een sponsorloop gehouden, georganiseerd door gymmeester Roy. Dit was niet zomaar een sponsorloop, maar de kinderen moesten een heus parcours afleggen: rennen, klimmen, slalommen en door een spinnenweb heen en zo veel mogelijk elastiekjes verzamelen. Het doel was om €3.000 euro op te halen. Voor dit geld kon er dan een watertank inclusief bijbehorende installaties worden aangeschaft en op deze manier kan er voor gezorgd worden dat er stromend water is voor het ziekenhuis van dokter Opio.

Op woensdag 11 oktober zjn Hermien Bolks en Aletta Visser, moeder van Joost en van Tim, voor 10 dagen met stichting Otuke naar Uganda vertrokken. Ze hebben daar dokter Opio geholpen en ook waren ze erbij toen de watertank  aan dokter Opio werd aangeboden. Wat een feest was dat en wat waren ze dankbaar! Vorige week kwamen Hermien en Aletta op school om ons te vertellen over wat ze in Uganda hebben gedaan, wat ze hebben meegemaakt, om foto’s te laten zien en om ons te vertellen wat het uiteindelijke bedrag is wat we als school hebben opgehaald. Namelijk: €6403,-! Het meeste geld is binnen gehaald door Noa uit groep 7. Wat waren we trots op alle kinderen, maar ook op Alleta, Hermien en natuurlijk stichting Otuke!

Ga terug naar Nieuwsoverzicht