Belevenissen uit groep 8.

15 oktober 2021

De voorleeswedstrijd

In elke klas werd eerst een winnaar gekozen. Iedereen las één voor één voor, maar uiteindelijk werd de beste uit de klas gekozen: Eva. Zij mocht één week later op een grote stoel op het speelplein binnen voorlezen voor de groepen 3,4,5,6,7 en 8. Maar het was niet makkelijk want er deden nog veel meer goede lezers mee,  zoals Jason uit groep 5,  Lisa uit groep 6 en Nicole uit groep 7. Uiteindelijk heeft de jury een winnaar gekozen: Lisa.  Zij kreeg een mooie kaart. De andere lezers kregen een stickervel en een kaartje.

Van Isa

Het was spannend! De kinderen zaten op het topje van hun stoel. Eerst was Jason aan de beurt, daarna  Lisa en daarna Nicole. Eva was als laatste aan de beurt.  De jury was wel een kwartier weg. Toen kwamen ze met de uitslag. Wie wordt winnaar?  Het werd Lisa! Ik dacht yes! maar ook vond het jammer voor Eva. Maar Lisa was ook goed.  Eva gaat verder meedoen aan de Voorleeswedstrijd van Overijssel, omdat dit haar laatste kans is in groep 8.

Van Leon

ANWB Streetwise

Alle kinderen hebben les gehad over Streetwise gehad. Het was erg leuk. We hebben veel geleerd, zoals nooit met z’n drieën naast elkaar fietsen en achterom kijken als je gaat afslaan. We hebben ook moeheid leren kennen. Met een wazige bril op moesten we een route lopen.  En dat was het.

Van Indy

We moesten onze fiets ophalen en in een rij gaan staan. Toen gingen we een parcours doen; een paar keer zonder tas en een paar keer met een rugtas om. Die tas was best wel zwaar: een stuk of 5 kilo. Maar best wel leuk echt een aanrader.

Van Thomas

We hadden Streetwise op school en het was heel leuk! We hebben een parcours gedaan en het was super grappig! We hebben zelfs een bril op gehad en dat leek of je dronken was. We liepen over een balk op de grond maar hij leek wel helemaal rond en het schoolplein was een hele grote bult het zag er heel grappig uit! We hebben een hele leuke ochtend gehad.

Van Eva

Varen op de Vecht

Hoi allemaal! Groep 8 heeft gevaren op de Vecht. Het was heel leuk, want we hebben veel geleerd. Op de heenweg hadden we allemaal vragen en op de terugweg hadden we drinken en harde muziek. We gingen ook onder een hele lage brug door en de schipper had geen ruimte om te staan, anders lag hij in het water.  Ze hadden ook een keer gehad dat ze er niet eens onder door konden varen. je kwam veel mensen tegen en je bent een poosje weg van school. Er was ook ijzeren bal en die leek op een steen.

Van Tigan

Het was leuk en we hebben het gezellig gehad. De muziek was ook leuk en ik heb er wel veel van geleerd, Bergentheim was eerst moeras dat wist ik nog niet. Ik heb ook geleerd dat er een plant is hier in de buurt.

Van Robin

We kregen heel veel informatie over de vecht, en hadden een quiz.
De terugweg gingen we muziek op zetten en hebben we Dubbel Fris gedronken.

Van Wesley L.

We hebben het leuk gehad, want op de heenweg moesten we vragen over de Vecht beantwoorden. Op de terugweg hadden we wat: drinken, muziek en het was één dag na mijn verjaardag. We zijn ook nog langs Meester Dunnewind zijn huis geweest. Meester Dunnewind is een aardige meester hij heeft: veel humor, legt goed uit, kan op het goede moment streng zijn en hij helpt als je het nodig hebt.

Van Mathijs

We gingen in de boot en het was meteen al gezellig! We gingen over de Vecht varen en we kregen leuke informatie over de Vecht: wat er vroeger allemaal gebeurde en wat er nu is.  We moesten opdrachten maken van de informatie die de schipper vertelde en de terugweg kregen we wat drinken met een muziekje erbij en het was heel gezellig.

Van Ramon

Het was een super leuke dag op de Vecht. We gingen varen en leren over de Vecht! We kregen een blad met weetjes over de Vecht. De schipper vertelde over die weetjes en wij moesten het dan op dat blad invullen. Het was leerzaam en leuk! Toen alle vragen waren gedaan en we weer terug gingen, hebben we nog gewoon een beetje zitten kletsen en muziek geluisterd. Heel gezellig!

Van Hanna

Ik vond het varen op de Vecht heel erg leuk. Vooral de terugweg was heel leuk. De heenweg moesten we goed luisteren, want we moesten opdrachten maken. We moesten gelukkig maar 1 blad maken. Je moest officieel 3 bladen maken maar als iedereen een 8 of hoger had, moesten we er maar 1. De terugweg kregen we dubbel fris en er was muziek. Iedereen danste!

Van Thijmen

Dag van de leerkracht

We hebben op school fantastische leerkrachten.  Omdat we blij zijn met onze juffen en meesters, hebben we hen in het zonnetje gezet. ik heb bijvoorbeeld blije eieren gegeven aan de meesters. Ze waren er heel blij mee. En we hebben nog een leuke en gezellige dag gehad.

Van Sil

Korfbal toernooi van school

´s avonds het korfbaltoernooi: het is zover! er deden heel veel scholen mee. Het was super leuk, ook dat teamwerk ! We verzamelden ons bij de ingang van Kios ‘45.  Toen werden we opgeroepen en toen mochten we korfballen! Uiteindelijk heb we niet gewonnen maar het was super leuk!

Van Levi

De Klankenkaravaan

Er was een man die ging ons muziekles geven met allemaal trommels. Dat was heel gezellig en iedereen vond het heel leuk. ‘s Avonds mochten we optreden voor alle ouders in de kerk en dat was heel gezellig want iedereen kon mee doen. Daarna was er pizza voor alle ouders en meesters en juffen.

Van Lieke

Met de klankenkaravaan waren de kinderen van groep 7/8 bezig met de jambe en gaven we een optreden voor de mensen. Hierbij hadden ze ook een knutselochtend, daarin hebben we een kraag en een masker gemaakt in het thema Afrika. We hebben heel veel plezier gehad.

Van Romée

Dierendag 2021

Het was een super leuke ochtend; ik kwam op school en ik dacht: “WOW!” Het zag er zo leuk uit met zo veel dieren: Kippen, Honden, Katten, noem maar op, er waren zelfs eenden. En de konijnen huppelden rond in de gaga kooi. Het was leuk om te zien en daarom was het weer een super leuke dierendag in 2021!

Van Wesley O.

Ga terug naar Nieuwsoverzicht